Wulkanizacja w Piasecznie – zadbaj o swoje opony!

Opony to ważny element wyposażenia każdego samochodu. Do tego stwierdzenia nie trzeba nikogo przekonywać. Wystarczy ubytek gazu w kole i fakt ten wzbudza, słuszny niepokój. Kierowca zadaje sobie w takiej sytuacji pytanie: „Czy dojadę do domu?” Z pomocą przychodzi zakład wulkanizacyjny. Czym jest wulkanizacja i w jaki sposób możesz zadbać o swoje opony?

Wulkanizacja – co kryje się pod tą nazwą?

Pojęcie wulkanizacji od zawsze było związane z oponami. Jednak znaczenie tego terminu ewoluowało z biegiem czasu. Dzisiaj pod tą nazwą nie kryje się, jak kiedyś, zabieg sieciowania kauczuku. Zastanawiasz się pewnie, co znaczy „sieciowanie kauczuku”. Otóż jest to proces, w którym chodzi o uzyskanie gumowej masy o pożądanych właściwościach. Określenie „wulkanizacja” obecnie dotyczy naprawy opon, a także ich bieżnikowania. A więc ma na celu przywrócenie wytworowi, składającemu się przede wszystkim z gumy, odpowiedniej charakterystyki.

Wulkanizacja w Piasecznie – na czym polega ten proces?

Wulkanizacja w Piasecznie, czy w jakimkolwiek innym mieście, przebiega podobnie. Jej efektem końcowym jest sprawne koło. Sprawne, czyli jakie? Takie, w którym opona lub dętka utrzymuje odpowiednie ciśnienie wtłoczonych gazów oraz jest właściwie wyważona. Warto tutaj zaznaczyć, że współcześnie w pojazdach montuje się opony bezdętkowe, czyli takie, które są też odpowiedzialne za utrzymywanie wpompowanego powietrza. Istnieją też opony, które pełnią jedynie funkcję trakcyjną oraz płaszcza ochraniającego wrażliwą na przebicie gumową dętkę. Dętka występuje w starszych modelach aut i motorowerów oraz w rowerach, w wózkach i taczkach.

Wulkanizacyjne ABC

Wulkanizacja w Piasecznie przebiega według pewnego schematu czynności. Jeśli zauważysz, że coś niedobrego dzieje się z jednym lub większą liczbą kół w twoim pojeździe, powinieneś udać się do warsztatu na kontrolę lub usunięcie usterki.

Wulkanizator po stwierdzeniu usterki, poluzuje śruby uszkodzonego koła. Następnie uniesie twój samochód za pomocą podnośnika, na przykład popularnej „żaby” albo poprosi cię, żebyś wjechał na halę i podniesie cały pojazd. Zdemontuje podejrzane koło i za pomocą wanny z wodą, albo wodnego spryskiwacza, odnajdzie miejsce uszkodzenia. Przy użyciu specjalnego sprzętu zdejmie oponę i używając dedykowanych środków, zaklei dziurę.

W tym miejscu warto coś podpowiedzieć. Jeśli posiadasz samochód z czujnikami ciśnienia umieszczonymi na feldze, poinformuj o tym mechanika i przypilnuj, żeby bardzo ostrożnie zdejmował oponę. Nieostrożny pracownik może uszkodzić czujnik, który wtedy nie nadaje się do naprawy, a jedynie do wymiany. Generuje to niepotrzebne koszty.

Po załataniu dziury, oponę umieszcza się z powrotem na feldze, napełnia gazem, najczęściej powietrzem. Inną opcją, droższą i mniej powszechną, jest pompowanie kół azotem. Warto poinformować serwisanta, do jakiej wartości powinien napełnić oponę, gdyż różnią się one w zależności od modelu pojazdu, a czasem nawet od specyficznych potrzeb kierującego. Napompowane i wyważone koło mechanik montuje do samochodu, dokręca śruby. Na tym kończy się proces wulkanizacji.

Używając pojazdu, warto co miesiąc sprawdzać ciśnienie w kołach, a w razie zauważenia ubytku powietrza, udać się do wulkanizatora. Dbając o opony, dbasz o bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

Author: dev5e2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *